Zapovedni način-Impératif

Ima samo 2 lice jednine i 1 i 2 lice množine, kao i u srpskom. Gradimo ga tako što glagolu u sadašnjem vremenu oduzmemo ličnu zamenicu:

Napr: attendre

Nous attendons → Attendons !

Tu attends → Attends !              Vous attendez → Attendez !

Kod glagola koji se završavaju na –er, u 2 licu jednine gubi se i slovo –S:

Aimer :

Tu aimes → Aime !

Nous aimons → Aimons !

Vous aimez → Aimez !

Vežbanje:

1. Napiši zapovedni način glagola finir i aller.

2. Napiši zapovedni način:

  1. Je dis à mon fils:
  • Ne _____________ pas la télé! Regarder
  • ________________! Manger
  • ________________ à ta grand-mère! Obéir
  • ________________ à table! Venir
  1. Je dis à mes élèves:
  • Ne ________________ pas en classe! Parler
  • ___________________-moi! Écouter
  • ___________________ vos devoirs! Finir
  1. Je dis à mon ami:
  • ___________________ au cinéma ce soir! Aller
  • ___________________ cette chanson d’amour! Chanter
  • ___________________ un gâteau au chocolat! Faire

Rešenja :

Finis

Finissons

Finissez

Va

Allons

Allez

  1. regarde
  2. mange
  3.  obéis
  4. viens
  1. parlez
  2. écoutez
  3. finissez
  1. allons
  2. chantons
  3. faisons

63 odgovora na “Zapovedni način-Impératif

  1. Baš mi prija obnavljanje 🙂 lepi su primeri koje dajete.

    Sviđa mi se

  2. sad je sve mnogo jasnija 😀 hvalaaaaaa puno <33

    Sviđa mi se

  3. kako da uradim ovaj primer (treba receniza iz prezenta u imerativ):
    Tu es bon eleve. meni je drugarica rekla resenje ali meni idalje nije jasno pa ako mozes da mi objasnis molim te hitno je 🙂

    Sviđa mi se

  4. moze objasnjenje 3 primera 1 zadatka ona sa gl.obeir ??

    Sviđa mi se

  5. A kako bi glasili Avoir i Etre?

    Sviđa mi se

  6. Mozete li mi dati nepravilne glagole za sibzontiv prezenta(le subjontif present).
    Ja imam za avoir, etre, pouvoir, vouloir i za savoir.

    Sviđa mi se

    • Faire- osnova je fass-,
      aller, osnova je aill-, ali, nous allions, vous alliez. Isto tako se ponasa i gl venir- nous venions, vous veniez, a za ostala lica ima pravilnu osnovu..najbolje da pogledas u nekoj gramatici nepravilne gl, a i na netu ima sajtova sa tim.pozzz

      Sviđa mi se

  7. Bojana, kako se gradi zabrana i obaveza? Može li neka vežba za ovu funkciju imperativa. Pozz

    Sviđa mi se

  8. kako ide imperati od glagola utiliser

    Sviđa mi se

  9. Zar ne postoji imperativ i za trece lice jednine- NEKA RADI, za trece lice mnozine-NEKA RADE?

    Sviđa mi se

  10. Hvala Vam, mnogo mi pomaze ovaj sajt! Pozdrav iz Pariza 🙂

    Sviđa se 1 person

  11. Koji su sve glagoli nepravilni u imperativu?

    Sviđa mi se

  12. Mozete li mi napisati u imperativu glagol:RECEVOIR.Hvala u napred 😀

    Sviđa mi se

  13. mozete li mi napisati kako glasi iperatif glagola voir

    Sviđa mi se

  14. imperatif

    Sviđa mi se

  15. postoje li nepravilni oblici imperativa
    kao sto je glagol etre/soyons i avoir/kako glasi za 2 lice j i 1i 2 lice mn.
    i osim njih postoje li neki drugi.
    hvala

    Sviđa mi se

  16. nous sommes gentils/soyons gentils
    postoje li jos neki glagoli koji ssu nepravilni*ako mozete da mi navedete kako glase u inperativu
    opet hvala u napred

    Sviđa mi se

  17. draga Bojana,
    sajt ti je ODLICAN. Tvoj sajt mi puuuuuuno pomaze i mnogo mi je lakse da naucim francuski uz njega.Hvala na svemu.
    Mozes li molim te da mi napises kako glese glagoli AVOIR i ETRE u IMPERATIVU. Unapred, veliko hvala. 😀

    Sviđa mi se

  18. Da li postoje jos neki nepravilni glagoli u imperativu sem glagola SAVOIR,AVOIR i ETRE???Molim Vas odgovorite brzo sutra mi je kontrolni.Unapred HVALA punooooooooooo.:D

    Sviđa mi se

  19. molim Vas mozete li mi reci kako glase glagoli AVOIR,ETRE i SAVOIR u imperativu

    Sviđa mi se

  20. Moze objasnjenje za prvi zadatak

    Sviđa mi se

    • Задатка гласи- Ја кажем свом сину:____
      Треба ставити глаголе у друго лице једнине заповедног начина.

      Sviđa mi se

  21. pa sad sam se malo zbunijo.Imam pismeni u ponedeljak pa mi treba hitan odgovor.Da bi nekome rekao gledaj,samo glagol regarder stavim u 2. lice jednine i odbijem s i dobijem regarde?a naprimer gledajmo je regardons,a gledajte regardez?Bojana molim te odgovori treba mi pomoc

    Sviđa mi se

  22. Da li se u svim glagolima koji se zavrsavaju na re u drugom lice jednine uvek dodaje s a kod glagola na er gubi?

    Sviđa mi se

  23. Hvala na odgvoru 🙂 hocu 🙂

    Sviđa mi se

  24. D a li je istina da imperativ nema one clanove je,tu,elle…

    Sviđa mi se

  25. Ima samo 2 lice jednine i 1 i 2 lice množine, kao i u srpskom. Gradimo ga tako što glagolu u sadašnjem vremenu oduzmemo ličnu zamenicu:

    Napr: attendre

    Nous attendons → Attendons !

    Tu attends → Attends ! Vous attendez → Attendez !

    Kod glagola koji se završavaju na –er, u 2 licu jednine gubi se i slovo –S:

    Aimer :

    Tu aimes → Aime !

    Nous aimons → Aimons !

    Vous aimez → Aimez !

    Vežbanje:

    1. Napiši zapovedni način glagola finir i aller.

    2. Napiši zapovedni način:

    Je dis à mon fils:
    Ne _____________ pas la télé! Regarder
    ________________! Manger
    ________________ à ta grand-mère! Obéir
    ________________ à table! Venir
    Je dis à mes élèves:
    Ne ________________ pas en classe! Parler
    ___________________-moi! Écouter
    ___________________ vos devoirs! Finir
    Je dis à mon ami:
    ___________________ au cinéma ce soir! Aller
    ___________________ cette chanson d’amour! Chanter
    ___________________ un gâteau au chocolat! Faire
    Rešenja :

    Finis

    Finissons

    Finissez

    Va

    Allons

    Allez

    regarde
    mange
    obéis
    viens
    parlez
    écoutez
    finissez
    allons
    chantons
    faisons

    Sviđa mi se

  26. hVALA NESLUSAJ OVE BEZOBRAZNE HVALA NA POMOCI

    Sviđa mi se

  27. TO MOJI DRUGARI PISU

    Sviđa mi se

  28. Jelena Karleuša

    Nadam se da ću uspeti…

    Sviđa se 2 people

  29. hvala puno mnogo mi je pomoglo

    Sviđa se 1 person

  30. E mozes li da napravis sve ovo samo za one kao de, de la, de l, des, la, le, les itd. Hvala unapred😃

    Sviđa mi se

Postavi komentar