Prošlo vreme- Passé composé

Prošlo vreme je složeno, sastoji se od 2 glagola:

glagola avoir ili être u sadašnjem vremenu i participa prošlog glagola koji se menja

Le présent avoir ou être + participe passé

Sadašnje vreme glagola avoir :

1. J’ai            1. Nous avons

2. Tu as         2. Vous avez

3. Il, elle a     3. Ils, elles ont

Sadašnje vreme glagola être :

1. Je suis       1. Nous sommes

2. Tu es         2. Vous êtes

3. Il, elle est  3. Ils, elles sont

Particip prošli gradimo :

a) kada se glagol završava na –ER, odbijemo taj završetak, i na osnovu dodamo –é

   aim │er + é → aimé

b) kod glagola na –IR, oduzmemo taj završetak, i na osnovu dodamo –i

   fin│ir + i → fini

   sort│ir + i→ sorti

c) kod glagola na –RE i –OIR, oduzimamo ifinitivni završetak i dodamo-u

   répond │re + u →  répondu

   voul │oir + u→ voulu

Neki glagoli imaju nepravilan particip.

Koji glagol menjamo sa avoir, a koji sa être ?☺

~Prelazni glagoli ( koji uz sebe mogu da imaju objekat ) se menjaju sa avoir. Svi ostali se menjaju sa être.

~Ili, ako ne umemo da odredimo koji glagol je prelazan, onda treba da znamo da se sa être menjaju :

  1. svi povratni glagoli ( se laver, s’habiller….)
  2. nekoliko sledećih glagola :

1)      aller

2)      arriver

3)      venir

4)      partir

5)      entrer

6)      sortir

7)      naître

8)      mourir

9)      monter

10)  tomber

11)  descendre

12)  retourner

13)  rentrer

14)  passer

15)  rester

Svi ostali se menjaju sa avoir☺

353 odgovora na “Prošlo vreme- Passé composé

  1. Hvala vam puunooo mi je pomoglo!

    Sviđa se 1 person

  2. Stvarno mi je pomoglo, hvala ti Bojana 😀

    Sviđa se 1 person

  3. Hvala puno,stvarno mi je mnogo jasnije dok citam tvoj blog nego u skoli >D

    Sviđa se 1 person

  4. hvala mnogo
    super mi je pomoglo sutra me pita za 5

    Sviđa se 1 person

  5. A arreter zar nije I on sa etre?

    Sviđa mi se

  6. Hvala puno, najbolji sajt za ucenje francuskog!

    Sviđa se 1 person

  7. Moja nastavnica je rekla da ima 14 glagola koji se menjaju sa etre, je li to greška?

    Sviđa mi se

    • Ти научи како ти је рекла наставница. Ја овде нисам навела сложенице, као што су revenir, devenir…, али то је то:) Ако си у ОШ, и не треба да знаш све ове глаголе:)

      Sviđa mi se

  8. Kako se pravi negacija povratnih glagola u passe compseu?

    Sviđa mi se

  9. Da ovo mi je mnogo pomoglo hvala

    Sviđa se 1 person

  10. Na vježbanju sam kao particp od prendre stavila perdu a ona mi je to prekrizila i stavila da sam trebala da stavim pris,zasto?

    Sviđa mi se

    • Perdu je particip glagola perdre, a gl.prendre je nepravilan, i njegov particip glasi pris, bas kao sto je napisala tvoja nastavnica. Postoje gl.koji imaju nepravilne participe, koje, na zalost, bubamo napamet:) Pronadji članak sa nepravilnim participima, i nauči ih. 🙂 Takodje možeš da pisetiš blig na novoj adresi, ima puni novih vežbanja. Bisous

      Sviđa mi se

  11. Zdravo,za pocetak sve pohvale dosta mi pomaze ova stranica u ucenju francuskog jezika,i imam jedno pitanje,da li se nastavci e i s za zenski rod i mnozinu dodaju kada se glagoli menjaju samo sa etre ili samo sa avoir ili sa oba?

    Sviđa mi se

  12. Nikola Becirovic

    HVALA MILION PUTA!!!!!!

    Sviđa mi se

  13. Hvl puno

    Sviđa mi se

  14. Bravo za trud samo imama jedno pitanje: kada se koristi passe compose

    Sviđa mi se

  15. Ispravite rečenicu gde kažete da se prelazni glagoli menjaju sa AVOIR, a svi ostali sa ÊTRE. Trebalo bi obrnuto, pri dnu teksta ste ispravno napisali. Prelazni – être. Ostali – avoir.
    Zbunice se neko.
    Pozdrav.

    Sviđa mi se

  16. eee naruto kakashi x gay

    Sviđa mi se

  17. Mateja Ćirić

    Hvala Vam puno, u skoli mi nije bilo jasno a sutra imam pismeni zadatak, hvala Vam bas mi jr pomoglo.

    Sviđa se 1 person

  18. Драго ми је, хвала теби на коментару:)

    Sviđa mi se

  19. Super je blog, samo ne znam koji su nastavci kod glagola za avoir.

    Sviđa mi se

  20. Hvala pomoglo mi je puno ali mozete li da mi kazete koji se glagoli menjaju sa avoir?

    Sviđa mi se

  21. Da li znate kako se gradi recimo glagol se choucher u negativnom obliku u passe compose-u?

    Sviđa mi se

    • Je ne me suis pas couché – Увек негирамо само први глагол, а повратна заменица воли да стоји до њега:)
      Потражи по блогу, верујем да има чланак о повратним глаголи а у пасе композе! 🙂

      Sviđa mi se

  22. imate li glagole koji imaju nepravilan particip i koji su participi

    Sviđa mi se

  23. samo jos jedno pitanje kako kod prezenta da prepoznam kad glagol je ir u drugoj grupi ili kada je ir u trecoj jer posle idu drugaciji nastavci

    Sviđa mi se

  24. i dali posle neprvavilnih glagola za prezent da li na nepravilne dodajemo nastavke

    Sviđa mi se

  25. Kada menjamo povratne glagole npr se coucher da li prepisujemo „se“ ili ne?
    Jel bude je suis coucher
    ili
    Je suis se coucher?

    Sviđa mi se

    • Мења се : Je me suis couché (é)
      Tu t’es couché(é)
      Il s’est couché
      Elle s’est couchée
      Nous nous sommes couché(é)s
      Vous vous êtes couché(é)s
      Ils se sont couchés
      Elles se sont couchées
      Води рачуна и да слажеш партицип (couché) са субјектом у роду и броху

      Sviđa mi se

  26. Draga Bojana,nakon svih ovih godina,da li jos uvek odrzavate blog ili ste ga napustili?

    Sviđa mi se

    • Драги Павле, одржавам блог истог имена francuskisabojanom.com, који је био неколико последњих месеци ван употребе, јер је моје знање ИТ малено! 🙂 Али да, уживам у раду на блогу! 🙂

      Sviđa mi se

  27. Hvala ti moja nastavnica je užasna tako da mi baš pomažeš☺️

    Sviđa se 1 person

  28. ipak imaju izuzetci hvala na blogu opet

    Sviđa se 1 person

  29. znaci da li je samo venir od pravilnih glagola sa etre?

    Sviđa mi se

Postavi komentar