Lične naglašene zamenice-Les Pronoms toniques

Glase:

Je –moi                     Nous –nous

Tu –toi                      Vous – vous   

Il –lui                        Ils – eux

Elle – elle                 Elles – elles

One mogu da stoje samostalno:

-Qui est de service?

Moi!

Služe da istaknu subjekat:

Moi, j’adore le français!

A, koriste se i iza predloga: chez, à, avec, de…..

Je pense à toi, Pascal!

 

Vežbanje:

Napiši odgovarajuću ličnu zamenicu:

  1. Je vais chez mes grands-parents. Je vais chez ________.
  2. Mon frère et _________, nous nous aimons beacoup.
  3. Il est sympathique, __________.
  4. Nous allons avec cette fille. Nous allons avec ___________.
  5. Et _________, vous êtes d’ici?
  6. Tu t’appelles comment, _______ ?

 

Rešenja:

  1. eux
  2. moi
  3. lui
  4. elle
  5. vous
  6. toi

 

24 odgovora na “Lične naglašene zamenice-Les Pronoms toniques

  1. Evo odvezbao sam. Primer. Hvala. Predlazem vise primera za vezbu.

    Sviđa mi se

  2. la mise en relief objasnjenje

    Sviđa mi se

  3. Jel mozete da napisete nesto o pokaznim zamenicama i neutralnim pokaznim zamenicama(kada se koriste, koja je razlika, koje su…)?Hvala 🙂

    Sviđa mi se

  4. Sve je super,samo ako biste mogli da pisete prevod pored zamenica 😀

    Sviđa mi se

  5. bojanaa sta je razlika izmedju l i cela

    Sviđa mi se

  6. Postovani,
    kako glasi prevod „Les Pronoms toniques“?
    moi – ? nous – ?

    toi – ? vous – ?

    lui – ? eux – ?

    elle – ? elles – ?

    Hvala!

    Sviđa mi se

  7. Kad god sam vezbala sa ovog bloga uvek sam dobila 5!Pocela sma da praktikujem vezbanje na ovom blogu 😀

    Sviđa se 1 person

  8. Zasto ne stavlajte prevod pored

    Sviđa mi se

  9. jel ovo za peti razred?

    Sviđa mi se

  10. bojana , hitno mi treba pomoć, imam uskoro pismeni, a ne mogu da nadjem na tvom sajtu zamenicu ‘ de ‘ ili kako god partitivno ‘ de ‘ , anije mi baš i najjasnije zamenica ‘ Y ‘ .. Malo glupo, ali meni nije jasno, imam 4,5,4,5,5,4 i ako dobijem 4 iz ovog pismenog imaću 4 za kraj, molim te hitno pomoziii 💘💋💖😱😷😁

    Hvala puno u napred, sajt ti je savrše i veoma se brzo sve shavta 💖💞💕💔❤💛💚💙💜❣💕💞💓💗💖💘💝💟

    Sviđa mi se

  11. Bojana * A nije * savršen * 💖💞💕💔❤💛💚💙💜❣💕💞💓💗💖💘💝💟💋💋💋💋💋💋💋

    Sviđa mi se

  12. Da li mozete da mi kazete nesto o licnim zamenicama u imperativu,hitno mi treba?!

    Sviđa mi se

  13. Pzdrav Bojana. Zasto nekad izostavljamo licnu zamjenicu?npr. il s’est assis et m’a expliqué. Zasto je kod (m’a expliqué) zamjenica izostavljena? A zasto u recenici – j’ai regardé et j’ai vu un homme- nije izostavljena?

    Sviđa mi se

    • Изостављамо заменицу када желимо да избегнемо понављање (а и не морамо). Ти изостављање је чешће у говоу него у писаном језику. : )

      Sviđa mi se

Postavi komentar