Kondicional – Le Conditionnel

Kondicional je način koji ima 2 vremena: sadašnje (conditionnel présent) i prošlo (conditionnel passé).

Kondicional prezenta odgovara našem potencijalu (napr. Ja bih voleo).

Gradi se tako što na futursku osnovu (infinitiv) dodamo iste nastavke kao za imperfekat:

                     – ais      – ions

Infinitif+  – ais     – iez

                     – ait      – aient

Napr. chanter→ 1. Je chanterais (ja bih da pevam:) ) 1. Nous chanterions

                              2. Tu chanterais                                            2. Vous chanteriez

                              3. Il, elle chanterait                                   3. Ils, elles chanteraient

Naravno, ima puno nepravilnih glagola

– svi oni koji imaju nepravilno buduće vreme, nepravilni su i u kondicionalu prezenta!

Avoir-j’aurais

Etre – je serais

Vouloir- je voudrais

Pouvoir – je pourrais

Faire – je ferais

Aller – j’irais…

glagoli koji se završavaju ne –RE, gube svoje –E :

Répondre→je répondrais

Kondicional izražava:

1.       želju – Je voudrais te voir. Želela bih da te vidim.

2.       savet –  Tu pourrais travailler plus. Mogao bi više da radiš.

3.       učtivost –  Pourriez-vous m’aider, s’il vous plaît ? Da li biste mogli da mi pomognete, molilm Vas?

Takodje se koristi –  u pogodbenim (hipotetičkim) rečenicama :

Si tu me cherchais, tu me trouverais! Kada bi me potražio, našao bi me!

          kod slaganja vremena, da izrazi radnju koja se desila posle radnje glavne rečenice:

On m’a dit que la vie serait belle. Rekli su mi da će život biti lep.

Vežbanje:

Napiši kondicional prezenta:

1)      Si tu venais, nous ___________ un bon film français. (regarder)

2)      Tu __________ boire un verre de vin? (vouloir)

3)      Mes parents _____________ visiter cette belle ville. (aimer)

4)      À ta place, je _________ plus. (lire)

5)      Mon ami _________ au bout du monde pour moi. (aller)

Rešenja:

1)      regarderions

2)      voudrais

3)      aimeraient

4)      lirais

5)      irait

49 odgovora na “Kondicional – Le Conditionnel

  1. BOjana tenks mnogo pomoglo mi je puno …
    dobio sam 4+
    HVALAAAAAAAA!!111

    Sviđa mi se

  2. Mnogo ti hvala. Sutra imam pismeni i mnogo mi je pomoglo sad sam shvatila. 🙂

    Sviđa mi se

  3. Hvala za conditionnel present, da li moze objasnjenje i za conditionnel passé?

    Sviđa mi se

  4. Hvala puno Bojana 🙂 nista nisam razumela, a 2 profesora nam obasnjavala, sad znam 🙂

    Sviđa mi se

  5. Kako glasi glagol avoir mal u prezentu po licima?:)

    Sviđa mi se

  6. Mene zanima ako mi možeš pojasniti kako se uoči razlika između futur simple i kondicionala jer kad nekome kazes: „je voudrai“ i „je voudrais“ ne moze se znati je li futur ili kondicional prezenta s obzirom da se isto izgovara?.

    Sviđa mi se

  7. hvala mnogo mi je ovo pomoglo dobio sam 5

    Sviđa se 1 person

  8. Hvala pomoglo mi je 🙂

    Sviđa mi se

  9. Vec godinu dana francuski ucim preko ovog sajta-pred svaki test i pismeni
    Pozz i sve pohvale

    Sviđa mi se

  10. Bojana ovo je divan sajt pomogao mi je i meni i mojoj sestri Maši na zadnjem kontrolnom dobile smo petice . Hvala ti puno !! 🙂

    Sviđa mi se

  11. Phoenix Connection

    Hahahahah,ja sam tek sad provalio da moja nastavnica fracuskog uzima pitanja za test sa ovog sajta =D

    Sviđa se 1 person

  12. Dobio sam peicu super sajt

    Sviđa mi se

  13. Ovaj sajt mi mnogo pomaze,ali zar nije lire nepravilno odnosno lis

    Sviđa mi se

  14. Bravo samo tako nastavi.Potrbna si svima nama!Bez tebe ne bih imao odakle da nabavljam puskice.

    Sviđa mi se

  15. Kako ide conditionnel passe ???

    Sviđa mi se

  16. Kako ide conditionnal passe… plz treba mi!!!!! 🙂

    Sviđa mi se

  17. Molim te za malo pojasnjenje ako je moguce. Zanima meconnditionel passé i koja je razliaka upotrebe : J’aurais voulu, J’aurais aimé i J’aurais dû ? Hvala unapred

    Sviđa mi se

    • Kondicional prosli kazuje radnju koja se nije desila u prošlosti, ili za koju nismo sigurni da se desila, zato cesto izražava žaljenje, pa bih ja vaše rečenice prevela: Želela bih (ili Želela sam) , Volela bih (ili Volela sam), Trebalo je da ja….
      Ovaj kondicional se takodje nalazi i u pogodbenim rečenicama, na pr. Si tu etais venu, j aurais ete plus heureuse.
      Nadam se da sam pomogla 🙂

      Sviđa mi se

  18. Ako sam dobro razumela J’aurais dû se koristi za radnju koju je trebalo da uradimo a ova dva prva za nesto sto bismo zeleli ili voleli da smo uradili( nije greska upotrebiti jedan ili drugi) ?

    Sviđa mi se

  19. Ako imam si +prezent da li slijedi futur

    Sviđa mi se

  20. Hvala na objašnjenjima 😃!

    Sviđa se 1 person

  21. Ovo puno znaci meni puno pomaze za ucenje je stvarno super

    Sviđa se 1 person

  22. Sajt je fenomenalan…..vidi se da iza njega stoji trud…..svaka cast

    Sviđa se 1 person

  23. Hvala puno !!!
    Sutra imam kontrolni iz Futura i Kondicionala , oba vremena sam naucio preko ove stranice za 30min + i nepravilne glagole.

    prosli kontrolni kad sam ucio iz knjige dobio sam 2- i nakon toga sam preko ove stranice,i popravio na 4.

    Sviđa se 1 person

  24. Dobila sam cetiri plus,jer sam slučajno oduzela nastavke kod glagola na ER iako nije trebalo,da sam to uradila dobila bih pet.Sve jedno,hvala ti na ovome bilo je svakako od velike pomoći!

    Sviđa mi se

    • Драго ми је, Тамара, добро је и да знаш своју грешку, да је не поновиш. Погледај блог на новој адреси, тамо има стотинак нових вежбања! Bisous:)

      Sviđa mi se

  25. francuski sa bojanom
    vezbanje francuskog jezika
    Skoči na sadržaj

    Početak
    o blogu

    ← Priloška zamenica EN -Le Pronom adverbial EN
    Perfekat ili imperfekat (Passé composé/ Imparfait) →
    Kondicional – Le Conditionnel
    Posted on 20. juna 2013. | 48 komentara

    Kondicional je način koji ima 2 vremena: sadašnje (conditionnel présent) i prošlo (conditionnel passé).

    Kondicional prezenta odgovara našem potencijalu (napr. Ja bih voleo).

    Gradi se tako što na futursku osnovu (infinitiv) dodamo iste nastavke kao za imperfekat:

    – ais – ions

    Infinitif+ – ais – iez

    – ait – aient

    Napr. chanter→ 1. Je chanterais (ja bih da pevam:) ) 1. Nous chanterions

    2. Tu chanterais 2. Vous chanteriez

    3. Il, elle chanterait 3. Ils, elles chanteraient

    Naravno, ima puno nepravilnih glagola

    – svi oni koji imaju nepravilno buduće vreme, nepravilni su i u kondicionalu prezenta!

    Avoir-j’aurais

    Etre – je serais

    Vouloir- je voudrais

    Pouvoir – je pourrais

    Faire – je ferais

    Aller – j’irais…

    –glagoli koji se završavaju ne –RE, gube svoje –E :

    Répondre→je répondrais

    Kondicional izražava:

    1. želju – Je voudrais te voir. Želela bih da te vidim.

    2. savet – Tu pourrais travailler plus. Mogao bi više da radiš.

    3. učtivost – Pourriez-vous m’aider, s’il vous plaît ? Da li biste mogli da mi pomognete, molilm Vas?

    Takodje se koristi – u pogodbenim (hipotetičkim) rečenicama :

    Si tu me cherchais, tu me trouverais! Kada bi me potražio, našao bi me!

    – kod slaganja vremena, da izrazi radnju koja se desila posle radnje glavne rečenice:

    On m’a dit que la vie serait belle. Rekli su mi da će život biti lep.

    Vežbanje:

    Napiši kondicional prezenta:

    1) Si tu venais, nous ___________ un bon film français. (regarder)

    2) Tu __________ boire un verre de vin? (vouloir)

    3) Mes parents _____________ visiter cette belle ville. (aimer)

    4) À ta place, je _________ plus. (lire)

    5) Mon ami _________ au bout du monde pour moi. (aller)

    Rešenja:

    1) regarderions

    2) voudrais

    3) aimeraient

    4) lirais

    5) irait

    Advertisements
    Report this ad
    Podeli ovo:

    TviterFejsbukŠtampanje

    Related

    L’Imparfait- ImperfekatIn „Imperfekat“

    Les propositions conditionnelles – Pogodbene rečeniceIn „Pogodbene rečenice“

    Imperfakat nepravilnih glagola – L’Imparfait des verbes irréguliersIn „Imperfekat“
    Ovaj unos je objavljen pod Kondicional. Zabeležite stalnu vezu.
    48 odgovora na “Kondicional – Le Conditionnel”

    JA xD | 10. marta 2014. u 17:59 | Odgovor

    BOjana tenks mnogo pomoglo mi je puno …
    dobio sam 4+
    HVALAAAAAAAA!!111

    Sviđa mi se
    Aleksandra | 3. juna 2014. u 15:18 | Odgovor

    Mnogo ti hvala. Sutra imam pismeni i mnogo mi je pomoglo sad sam shvatila. 🙂

    Sviđa mi se
    Amer | 2. novembra 2014. u 19:18 | Odgovor

    Izgleda da je sudbina studenata da traže odgovore dan pred ispit. I ja sam među tim studentima i hvala najljepša za ovaj tekst!

    Sviđa mi se
    Bojana | 3. novembra 2014. u 18:56 |

    Hvala tebi! Nadam se da nalazite to sto trazite! 🙂

    Sviđa mi se
    Tanja | 29. septembra 2014. u 14:14 | Odgovor

    Hvala za conditionnel present, da li moze objasnjenje i za conditionnel passé?

    Sviđa mi se
    Bojana | 30. septembra 2014. u 15:41 | Odgovor

    Bice:)

    Sviđa mi se
    Djina | 27. novembra 2014. u 17:46 | Odgovor

    Hvala puno Bojana 🙂 nista nisam razumela, a 2 profesora nam obasnjavala, sad znam 🙂

    Sviđa mi se
    Bojana | 28. novembra 2014. u 12:57 | Odgovor

    Drago mi je! Nekad je lakse da se razume kad sam ciras i trazis:)

    Sviđa mi se
    Djordje | 15. decembra 2014. u 12:53 | Odgovor

    Kako glasi glagol avoir mal u prezentu po licima?:)

    Sviđa mi se
    Bojana | 15. decembra 2014. u 18:11 | Odgovor

    Samo menjas glagol avoir. Kad god je neki izraz u pitanju, samo glagol se menja

    Sviđa mi se

    Antonio | 14. januara 2015. u 21:00 | Odgovor

    Mene zanima ako mi možeš pojasniti kako se uoči razlika između futur simple i kondicionala jer kad nekome kazes: „je voudrai“ i „je voudrais“ ne moze se znati je li futur ili kondicional prezenta s obzirom da se isto izgovara?.

    Sviđa mi se
    Bojana | 15. januara 2015. u 13:29 | Odgovor

    U stvari, ne bi trebalo da se isto izgovara. Nastavak za futur jeste yatvoreno e, a za kondicional otvoreno e : )
    Predpostavljam da se razlika može videti i iz konteksta

    Sviđa mi se
    Miloš | 9. februara 2015. u 15:04 | Odgovor

    HVALA…

    Sviđa mi se
    Bojana | 9. februara 2015. u 20:08 | Odgovor

    🙂

    Sviđa mi se
    ja samxd | 12. marta 2015. u 14:02 | Odgovor

    hvala mnogo mi je ovo pomoglo dobio sam 5

    Liked by 1 person
    Nemanja | 13. marta 2015. u 12:52 | Odgovor

    Hvala pomoglo mi je 🙂

    Sviđa mi se
    Bojana | 14. marta 2015. u 18:39 | Odgovor

    Drago mi je! Hvala:)

    Sviđa mi se
    Kolee | 18. marta 2015. u 21:13 | Odgovor

    Vec godinu dana francuski ucim preko ovog sajta-pred svaki test i pismeni
    Pozz i sve pohvale

    Sviđa mi se
    Bojana | 19. marta 2015. u 20:16 | Odgovor

    Hvalaaa:)

    Sviđa mi se
    Veljk0 | 20. marta 2015. u 09:27 | Odgovor

    Hvala 🙂

    Sviđa mi se

    Sanja L. | 23. marta 2015. u 18:52 | Odgovor

    Bojana ovo je divan sajt pomogao mi je i meni i mojoj sestri Maši na zadnjem kontrolnom dobile smo petice . Hvala ti puno !! 🙂

    Sviđa mi se
    Bojana | 23. marta 2015. u 20:56 | Odgovor

    Bravo za petice! :)Hvala na lepim recima!:)

    Sviđa mi se
    Phoenix Connection | 6. maja 2015. u 19:55 | Odgovor

    Hahahahah,ja sam tek sad provalio da moja nastavnica fracuskog uzima pitanja za test sa ovog sajta =D

    Liked by 1 person
    Jovan Milenkovic | 4. oktobra 2015. u 13:53 | Odgovor

    Dobio sam peicu super sajt

    Sviđa mi se
    Bojana | 5. oktobra 2015. u 17:24 | Odgovor

    Bravo! Hvala za pohvale💝

    Sviđa mi se
    milos | 17. januara 2016. u 22:17 | Odgovor

    Ovaj sajt mi mnogo pomaze,ali zar nije lire nepravilno odnosno lis

    Sviđa mi se
    Bojana | 18. januara 2016. u 11:32 | Odgovor

    Gl lire pravi futur i kondicional po pravilu, jedino gubi svoje E iz infinitiva

    Sviđa mi se
    Bogdan | 29. marta 2016. u 07:38 | Odgovor

    Bravo samo tako nastavi.Potrbna si svima nama!Bez tebe ne bih imao odakle da nabavljam puskice.

    Sviđa mi se
    Bojana | 29. marta 2016. u 13:31 | Odgovor

    Dok prepisujes sa puskice, ti sigurno nesto i zapamtis!:)

    Sviđa mi se
    bog | 6. aprila 2016. u 19:14 |

    pa da ali puskuce su puskice

    Sviđa mi se

    Luka | 26. maja 2016. u 13:54 | Odgovor

    Kako ide conditionnel passe ???

    Sviđa mi se
    Luka | 26. maja 2016. u 13:55 | Odgovor

    Kako ide conditionnal passe… plz treba mi!!!!! 🙂

    Sviđa mi se
    Bojana | 26. maja 2016. u 20:51 | Odgovor

    Kondicional sadasnji glagola avoir ili etre i particip pase glagola koji se menja. Sva pravila koja vaze za pase kompoye, vaze i ovde

    Sviđa mi se
    suzana | 12. jula 2016. u 22:50 | Odgovor

    Molim te za malo pojasnjenje ako je moguce. Zanima meconnditionel passé i koja je razliaka upotrebe : J’aurais voulu, J’aurais aimé i J’aurais dû ? Hvala unapred

    Sviđa mi se
    Bojana | 15. jula 2016. u 14:57 | Odgovor

    Kondicional prosli kazuje radnju koja se nije desila u prošlosti, ili za koju nismo sigurni da se desila, zato cesto izražava žaljenje, pa bih ja vaše rečenice prevela: Želela bih (ili Želela sam) , Volela bih (ili Volela sam), Trebalo je da ja….
    Ovaj kondicional se takodje nalazi i u pogodbenim rečenicama, na pr. Si tu etais venu, j aurais ete plus heureuse.
    Nadam se da sam pomogla 🙂

    Sviđa mi se
    suzana | 16. jula 2016. u 08:17 | Odgovor

    Ako sam dobro razumela J’aurais dû se koristi za radnju koju je trebalo da uradimo a ova dva prva za nesto sto bismo zeleli ili voleli da smo uradili( nije greska upotrebiti jedan ili drugi) ?

    Sviđa mi se
    Vl | 12. oktobra 2016. u 17:28 | Odgovor

    Ako imam si +prezent da li slijedi futur

    Sviđa mi se
    Bojana | 15. oktobra 2016. u 21:46 | Odgovor

    Moze i sadasnje vreme

    Sviđa mi se
    Nikola V. | 21. marta 2017. u 08:58 | Odgovor

    Hvala na objašnjenjima 😃!

    Liked by 1 person
    Bojana | 21. marta 2017. u 09:14 | Odgovor

    Хвала теби!

    Sviđa mi se

    Dusan | 23. maja 2017. u 20:59 | Odgovor

    Ovo puno znaci meni puno pomaze za ucenje je stvarno super

    Liked by 1 person
    Bojana | 24. maja 2017. u 01:22 | Odgovor

    Hvala, Dusane, drago mi je da pomaze:)

    Sviđa mi se
    Anastasija | 10. februara 2018. u 13:34 | Odgovor

    Sajt je fenomenalan…..vidi se da iza njega stoji trud…..svaka cast

    Liked by 1 person
    Бојана | 10. februara 2018. u 13:46 | Odgovor

    Хвала пуно : )

    Sviđa mi se
    Pokolenja 12 | 21. februara 2018. u 16:23 | Odgovor

    Hvala puno !!!
    Sutra imam kontrolni iz Futura i Kondicionala , oba vremena sam naucio preko ove stranice za 30min + i nepravilne glagole.

    prosli kontrolni kad sam ucio iz knjige dobio sam 2- i nakon toga sam preko ove stranice,i popravio na 4.

    Liked by 1 person
    Бојана | 21. februara 2018. u 16:27 | Odgovor

    Браво! Само напред! Зар француски није леп и лак!
    Хвала на коментару!

    Sviđa mi se
    Tamara | 28. aprila 2018. u 15:11 | Odgovor

    Dobila sam cetiri plus,jer sam slučajno oduzela nastavke kod glagola na ER iako nije trebalo,da sam to uradila dobila bih pet.Sve jedno,hvala ti na ovome bilo je svakako od velike pomoći!

    Sviđa mi se
    Бојана | 28. aprila 2018. u 15:29 | Odgovor

    Драго ми је, Тамара, добро је и да знаш своју грешку, да је не поновиш. Погледај блог на новој адреси, тамо има стотинак нових вежбања! Bisous:)

    Sviđa mi se

    Ostavite odgovor

    Sviđa mi se

Postavi komentar